De mörker som tillfälligt ingriper

Beslutsångest. Alla vet vad det innebär. Jag tycker det är något av det jobbigaste som finns. Ångest i över huvudtaget är inte lätt att hantera. Det finns människor som inte vet vad ångest är, eller snarare hur det känns. Beroende på vem man frågar kan man få helt varierade svar. Ångest är nämligen något personligt. Det kan känns helt olika från person till person. Det vanligaste är den där svarta klumpen som alla säkert har hört talas om. Den där svarta klumpen som täpper igen all lycka. Den gör allt för att dräpa dig. Det är så konstigt. Jag tänker hur jag ska förklara ångest, men det är verkligen svårt. Det är något som tillfälligt ingriper i dig och bildar oroliga vibrationer. Många blandar ihop ångest med dålig kemi. Låt oss säga att står utanför en dörr, du lägger din högra hand på handtaget och öppnar långsamt dörren. Du möts av ett stort rum, ett rum som du tycker är obehagligt, inte fult utan bara inte din stil. Du får helt enkelt inga bra vibrationer av rummet. Då kan du få något ångestliknande i bröstet. Den känslan blandar väldigt många ihop med ångest. "Jag får ångest av att vara i det här rummet!" - Nej flicka lilla, du tycker inte om det är rummet..


Men.. Jag har cyklat ifrån ämnet lite nu. Det var beslutsångest jag hade tänkt att skriva om. Något som är väldigt vanligt. Känslan av att du är helt själv i ett tomt rum. Du står i mitten av rummet. Det finns två dörrar ut. Vilken tar du? Nu kommer det gamla klyschiga, lyssna till ditt hjärta. Neka aldrig det. I hjärtat vet du egentligen från början vilken dörr du ska öppna.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv; Tyvärr blev de ingen audition i gävle för min del, hade inte läst att de behövdes intyg av föräldrar.. suck men drar iväg till antingen stockholm eller umeå om några veckor. För jag ska dit :) Tack för omtanken :))

2009-04-04 @ 20:03:49
URL: http://missaangel.blogg.se/
Postat av: Elena

Sv ja självklart =) Men man ska inte klaga, annars kanske det blir kallt igen =P

2009-04-04 @ 20:21:46
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0