Stockholm, Stockholm stad i världen

Jag älskar Stockholm. Speciellt nu när vi börjar närma oss den riktiga våren! Jag älskar att sitta på bryggan vid gamla stan/ slussen och titta på solnedgången med en kaffe i handen och mysigt sällskap! Att ta en promenad på djurgården är inte heller helt fel! Jag tycker Stockholm är rätt underskattat. Det känns som alla hela tiden pratar om hur mycket det längtar bort. Inget fel i det, jag längtar också ofta bort. Alla vill ju att det ska ske förändringar. Men jag längtar då efter just en förändring, jag har ingen längtan i att komma bort från Stockholm!


Ta färjan vid Slussen och åka över till Djurgården! Beroende på humör kan man ju alltid ta en titt in på Gröna Lund. Det är aldrig fel för mig i alla fall! Om du inte vill köpa åkband så är det faktiskt ganska mysigt att bara gå in och ta en glass eller sockervadd!


Gå på museum. Det kanske inte alltid låter jätte lockande, lite långtråkigt och en för stor påminnelse om vad man gör med skolan. Men faktiskt så kan det vara väldigt mysigt ibland. Museum brukar alltid ha mysiga kafeterior där man kan sätta sig om man nu känner att tiden börjar stå stilla.


Vårsolen lockar till en cykeltur. Ta med en kompis och åk på en mysig cykeldag. Fem av Stockholms högsta broar du kan cykla över och se ut över den vackra utsikten är Västerbron, Tranebergsbron, Alviksbron, Gröndalsbron och Årstabron. Glöm inte att stanna då och då för energiintag, ta en mysig fika på en uteservering!


Dags för en picknick i det gröna! Personligen tycker jag att det är det största vårmyset när man drar ihop ett gäng kompisar och sätter sig i en park med filtar och myser! Massa mat, lekar, bad och grillning! Underbart mysigt!


Plocka en vårbruket! När blommorna har börjat titta upp så är det väldigt mysigt att ha en fin vårbukett i en vas på bordet. Roligast är om man plockar till någon som verkligen uppskattar det. Jag brukar alltid plocka en bukett till min mormor, så hänger jag ett litet kort på med en vår dikt.


Åk till något mysigt berg och titta på solnedgången! Finns det något vackrare än den stora blossande röda solen som är på väg nedåt!


 Gör en stor härlig vår sallad! Det tycker jag är ett tecken på vår/sommar. När man gör en jätte stor och super fräsch pastasallad med massa goda ingredienser! Oliver, fetaost, kyckling, champinjoner, paprika, gurka, tomater, äpplen och allt som du gillar! Så bjuder man in på vårkalas!


Kommentarer
Postat av: mathoe

sv: haha tack så mycket!

2009-04-04 @ 20:37:07
URL: http://baneman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0