Träna med rätt syfte

Det känns som alla gör allt nu innan sommarn. Allt som har med träning att göra. Gymmen måste lukta extra mycket svett nu under vår säsongen. Samma sak varje år, just den här tiden i början av april. Det står i varenda tidning vad du ska göra för att få ett perfekt beach 09 paket. Hur många kilon du ska hinna med att tappa innan midsommarfesten. De lägger upp en hel drös med bilder av tjejer som ser ut som små tunna sträck. Dessa tjejer på bilderna ska vara våra förebilder. Det är dom vi ska sträva efter. Riktigt jävla dumt! (ursäkta uttrycket). Det är helt fel såklart, jag hoppas och vet att fler än jag är så pass kloka att det inte tar åt sig av all manipulation!


Du ska träna för att du mår bra av det! Inte springa ut och in från core och bodypump passen om du inte tycker att det är roligt. Själv har jag riktigt tröttnat på tränings former som: gympa, aerobics, springa på ett rullband (snacka om "vem går och går men kommer aldrig fram"), core och de andra tråkiga passen som gymmet bjuder dig på! Nej, det är inget för mig! Det är väldigt viktigt att göra det du personligen tycker är roligast! Då får man ut så mycket mer av träningen. Vad jag ägnar mig åt, eller åtminstone försöker är att gå långa promenader, simma och lite yoga! Det tycker jag är dom absolut roligaste motions alternativen! Sen tycker jag om att dansa också. Simma är en riktig bra träning! Jag och en vän har bestämt oss för att försöka simma en till två gånger i veckan på Eriksdalsbadet, det är mycket uppfriskande! Fast nu är jag sjuk, så jag får vänta ett tag med simningen och med annan träning. Man ska inte träna när man är sjuk, viktigt.


Kommentarer
Postat av: Waitsh

Tack

2009-04-03 @ 20:34:44
URL: http://waitsh.blogg.se/
Postat av: MICKAELA

sv: tack så mkt :)

2009-04-03 @ 20:45:36
URL: http://mickaany.blogg.se/
Postat av: Miss Magnusdotter

Ja snart är det dags för mig att flytta mig från soffan till cykeln! :)

2009-04-03 @ 23:22:21
URL: http://emmamagnusdotter.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

bra skrivet happy :)

2009-04-04 @ 00:06:14
URL: http://missekstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0