Jag saknar efter dig!

Vad är egentligen skillnaden på saknad och längtan? Om man bara lyssnar på orden utan dess innebörd så tycker jag personligen att saknad låter starkare och djupare medans längtan har en härligare klang, som man blir förväntansfull och glad av. Att sakna en människa är det desamma som att längta efter en människa.. Låt säga att du har en människa nära om hjärtat som har rest bort, då kan du både säga "Jag längtar efter honom" och "Jag saknar honom" - Bakom raderna är det ju fortfarande samma budskap. Men längtan känns som futurum, något som är framför dig. Medans saknad känns som imperfekt, någon som har skett. Jag är medveten om att jag inte kan säga "Jag saknar efter honom" Det blir ju helt fel. Men fortfarande är väl saknad och längtan tvillingord?


Kommentarer
Postat av: Elsa

Jag tror inte att det finns någon skillnad alls. :)

2009-03-29 @ 19:53:59
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHASHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA

2009-03-31 @ 07:11:01
Postat av: karo

jag vet i alla fall att man ska ta vara på sin längtan, det är något fint, för längtar och saknar man så vet man att man på något sätt älskar, och det är ju bland det största. pusshappy

2009-04-02 @ 15:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0