Vad betyder våren i dina ögon

Jag tänkte på våren. Jag som många andra har fastnat i tänkandet att våren öppnar nya portar. Det jag menar är att man lätt kan längta efter en ny start. Det behöver inte bero på att man behöver på börja ett nytt liv, och få en andra chans. Bara få en fräsch nystart. Eller på börja ett löfte. Lite den effekten som den överskattade nyårsafton ger. Men se ut, se under, se den väg ögonen når. Tro inte att våren ger en snabb biljett till en ny stig. Det räcker inte att gå och vänta på att termometern ska stiga och att solen ska flöda. Om man vill något ska man kämpa för det, och det gäller att bestämma sig. Inte lita på att något ska ske av sig självt. Sedan kan man tycka att solen ger en än energikick som gör att det brinner i kroppen, absolut! Sol, vind och vatten är det bästa som jag vet. Men det är samtidigt viktigt att minnas att våren inte ger dig en nystart, det är du som ger våren en nystart.


Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar dig min Fina

2009-03-29 @ 00:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0